Vrijblijvend advies?

Op deze website wordt er gebruik gemaakt van cookies. Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat deze website meegestuurd en door de browser op de harde schijf van de computer wordt opgeslagen. Je kunt deze cookies uitzetten via de browser. Lees meer

Het maximale

Elk bedrijf wil het maximale uit zijn productieproces en mensen halen. Alleen de vraag is: Waar begin je en wat zijn de veranderprocessen die er doorgevoerd moeten worden?

Verliesscan

 

Verlies- Scan

In stap 5 werken we met u aan een verliezen vrij proces. Alle standaarden zijn ingezet en stap voor stap worden doelen behaald door verliezen uit het proces te halen. Het ‘laaghangende fruit’ wordt direct vanuit de bordoverleggen opgelost. Voor het oplossen van hardnekkige problemen zijn vaak zwaardere middelen nodig, zoals kaizens. Hierbij werken de Yellow- en Green Belts via een gestructureerde werkwijze aan het wegnemen van de grondoorzaak van problemen.

Naast de hierboven beschreven werkwijze kan het voor uw organisatie interessant zijn dat wij voor u een  Verlies-Scan  maken. In enkele dagdelen brengen wij in kaart hoe groot de (verborgen) verliezen in uw organisatie zijn.

Voordelen van de Verlies-Scan zijn:

  • Nut en noodzaak van continu verbeteren inzichtelijk maken (gemeenschappelijk doel)
  • Direct inzichtelijk waar (eenvoudig) geld te besparen is
  • Onderwerpen voor recent getrainde Yellow- en Green Belts om hun kennis in de praktijk te brengen
  • Vanuit de verliesanalyse geld besparen, wat ingezet kan worden voor de investering in stap 1 t/m 4

Tijdens de Verlies-Scan gaan wij enkele dagdelen in uw organisatie op zoek naar de 8 typen verliezen volgens

TIMWOODS:

  • Transport: onnodige verplaatsing van goederen.
  • Inventory: voorraad, (werk dat niet af is) en halffabricaten in productie.
  • Motion: overbodige beweging van mensen, zoals informatie of spullen opzoeken, of navragen
  • Waiting: vertraging/ wachten, bijvoorbeeld een medewerker die wacht aan de telefoon, of het wachten op verklaring van goed gedrag bij indiensttreding van een medewerker.
  • Overproduction: meer aanbieden dan nodig, bijvoorbeeld overcapaciteit vanwege pieken in het werkaanbod, of alvast “voorwerk” gaan doen terwijl een aanvraag nog niet compleet is.
  • Overprocessing: meer doen dan wat de cliënt wil of dingen dubbel doen.
  • Defects: fouten, zoals gegevens/mutaties die incorrect of onvolledig worden aangeleverd waardoor het verwerken niet in één keer kan plaatsvinden (zorgt voor herbewerking)
  • Skills: Te weinig gebruik te maken van capaciteiten van medewerkers, het delegeren vantaken naar medewerkers met onvoldoende opleiding

Wij brengen situaties in kaart waarin de verliezen voorkomen en berekenen op basis van de door u aangeleverde kentallen hoeveel het huidige verlies is en hoeveel er bespaart kan worden. De ervaring leert dat er ook zonder (grote) investeringen relatief eenvoudig grote besparingen zijn te realiseren door processen beter op elkaar af te stemmen.

De verliezen, mogelijke besparingen  brengen wij overzichtelijk voor u in kaart en presenteren wij vervolgens aan u.

Voor meer informatie bel : +31 85 06 537 57 of mail info@onprove.nl

©2018 Onprove|Webdesign: StandOut Reclame