01.08.19

Persbericht: Onprove integreert Alumac in zijn bedrijf

Op 1 augustus 2019 integreert foodverbeteraar Onprove Alumac in zijn bedrijf. Er is gekozen voor deze integratie om klanten nog beter te faciliteren door de service uit te breiden met technische maatwerkoplossingen om efficiënter te kunnen produceren. Vanuit continue verbetermethodieken wordt de service uitgebreid met het opzetten van onderhoudsconcepten, die zij ook kunnen ondersteunen in de uitvoering. Marc van Amersfoort wordt de nieuwe directeur van Alumac, dat verder gaat onder de naam Onprove Techniek. Het Bedrijf Onprove helpt foodproductiebedrijven met het verbeteren van het bedrijfsresultaat door training en coaching op werkwijze en gedrag, Leantools en door inzet van hun personeels- en productiesysteem DPS. Met regelmaat ontdekten ze dat de daaropvolgende stap in effectiviteit zat in het aanpakken van de machines. Met de integratie van Alumac kan ook de techniek worden aangepakt. Arie Nap gaat de unit Techniek leiden.

Binnenkort opening voor de nieuwe samenwerking in de foodbusiness

Het Veenendaalse Alumac is opgericht in 2002 en heeft als hoofdwerkzaamheden machinebouw. Naast het bouwen van machines maken zij ook onderhoudsplannen en voeren die ook uit. In eigen werkplaats wordt onderhoud op machines uitgevoerd en maken ze daar delen en onderdelen voor. Alumac is gevestigd aan de Turbinestraat 13 in Veenendaal en dat blijft ook de locatie. Onprove blijft ook op dezelfde locatie in Waddinxveen. Op een later moment komt er een opening om de integratie van beide bedrijven te vieren. Hier zullen bezoekers worden geïnformeerd over de optimalisatie van mens, methode en machine in de foodbusiness.

De nieuwe directeur van Alumac, Marc van Amersfoort, vertelt: “Door de integratie van de twee bedrijven in de food kunnen er slimme machines worden gebouwd om ‘handen te besparen’ en daarmee de productie te optimaliseren. Eerder kwam één van de klanten in de media vanwege de bouw van het grootste kaaspakhuis van Europa.”

Nominatie Duurzaamste Bedrijf Van Nederland

De eerste keer dat stichting Nederland CO2 Neutraal de zoektocht naar het Duurzaamste Bedrijf Van Nederland hield, nomineerde ze Onprove. Het doel van de verkiezing is mensen in bedrijven te inspireren en plezier te laten beleven aan het maken van duurzame keuzes. Een van de eerste nominaties was voor Onprove. Het Waddinxveense bedrijf, dat zich richt op het verbeteren van productieprocessen in de foodindustrie, maakt zich hard voor het besparen van tijd en papier. De nominatie werd gedaan vanwege de samenwerking die Onprove startte met twee Duitse bedrijven. De door Onprove ontwikkelde software maakt het mogelijk om werkorder- en productieplanningen te maken zonder het gebruik van papier. Hierdoor wordt niet alleen papier bespaard, maar ook tijd.

Onprove: bedrijf dat Alumac integreert om mkb-bedrijven in de food meer uit hun productieproces te laten halen, om productieprocessen zo saai en voorspelbaar mogelijk te maken. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met ons.

Vestiging Veenendaal

Turbinestraat 13A